Посередній учитель розповідає, хороший учитель пояснює, кращий учитель демонструє, великий учитель надихає!

четвер, травня 04, 2017

Технологія WEB-QUEST

Технологія WEB-QUEST


Розвиток системи освіти вимагає впровадження нових інноваційних технологій, методів, прийомів та засобів навчання і виховання дітей, тому стає необхідністю створювати умови для розвитку відповідальної особистості, яка здатна до самоосвіти і саморозвитку, вміє критично мислити, опрацьовувати різноманітну інформацію, використовувати набуті знання і вміння для творчого розв'язання проблем.
Аналізуючи темпи і напрями розвитку сучасного суспільства, його запити і потреби, можна впевнено казати про те, що наше майбутнє буде тісно пов'язане з ІКТ, а отже, провідне місце інформатики серед інших навчальних дисциплін поступово буде зміцнюватись.
Урок інформатики завжди творчий та інтерактивний, але робота із сучасними школярами вимагає ще й креативного підходу, тому використання інноваційних технологій навчання, застосування ІКТ та комбінування різних форм та методів роботи наповнює урок  ще й важливими «родзинками», що захоплюють та тримають увагу учнів,  а отже урок стає ще ефективнішим та цікавішим. Нове, нестандартне, неочікуване – захоплює увагу, дивує та сприяє активній роботі кожного учасника навчального процесу. Цим зумовлена актуальність інноваційної технології «Веб-квест».
Веб-квест це одна з популярних і сучасних видів освітніх Інтернет-технологій, яка забезпечує формування умінь організовувати власну інформаційну діяльність і планувати її результати. Веб-квест — це проблемне завдання з елементами рольової гри, для виконання якого використовуються інформаційні ресурси Інтернету.
Технологія веб-квест допомагає ефективно вирішувати цілий ряд компетенцій:
-        використання ІКТ для вирішення професійних завдань (в т. ч. для пошуку необхідної інформації, оформлення результатів роботи у вигляді комп'ютерних презентацій, веб-сайтів, баз даних тощо);
-        самонавчання і самоорганізація;
-        робота в команді (планування, розподіл функцій, взаємодопомога, взаємоконтроль), тобто навички командного рішення проблем;
-        уміння знаходити декілька способів рішень проблемної ситуації, визначати найбільш раціональний варіант, обґрунтовувати свій вибір;
-        навички публічних виступів.
При використанні веб-квесту у навчанні підвищується мотивація учнів до вивчення дисципліни, з одного боку, і до використання комп'ютерних технологій у навчальній діяльності, з іншого. Веб-квест являє собою не простий пошук інформації в мережі, адже учні, працюючи над завданням, збирають, узагальнюють інформацію, роблять висновки. Крім того учасники веб-квесту вчаться використовувати інформаційний простір мережі Інтернет для розширення сфери своєї творчої діяльності.

В основі веб-квесту лежить індивідуальна або групова робота учнів (з розподілом ролей) за рішенням заданої проблеми з використанням інтернет-ресурсів, підготовлених учителем. Результати виконання веб-квесту, залежно від матеріалу, що вивчається, можуть бути представлені у вигляді усного виступу-доповіді, комп'ютерної презентації, буклетів, бюлетенів, публікації робіт учнів у вигляді веб-сторінок і веб-сайтів, проектної роботи.
Основна перевага використання веб-квестів на уроках інформатики це те, що крім вдосконалення умінь і навичок роботи в мережі Інтернет, пошуку потрібної інформації, учні вдосконалюють також і навички роботи з певним програмним забезпеченням (MS PowerPoint, MS Publisher, MS Excel тощо), готуючи звіт.

Я познайомилась з технологією веб-квестів нещодавно, однак перший Веб-квест «Інтернет: глобальне добро чи зло», який було проведено серед учнів 7, 9, 10 класів отримав дуже позитивні відгуки та результати, діти були в захваті від проходження квесту, вони розподілились по ролям, кожна команда працювала над власним завданням як самостійно так і в мікрогрупі, аналізуючи, досліджуючи проблемне питання, використовуючи при цьому запропоновані Інтернет ресурси, діти знаходили різні способи вирішення проблемної ситуації, обґрунтовували свій вибір, подавали результати проведеної роботи у вигляді доповіді, презентацій, буклету, проектної роботи.

Жодного учня не можливо змусити щось робити, не можливо нав'язати йому необхідність вивчати той чи інший навчальний матеріал, його потрібно зацікавити так, аби у ньому загорівся вогник інтересу та бажання. Запалити інших не можливо, якщо сам не палаєш, тому я знаходжусь у постійному русі, навчаюсь новому, намагаюсь впроваджувати нові форми і методи навчання та виховання, нові інноваційні технології, переглядаю вебінари та онлайн-тренінги. Адже удосконалення навчально-виховного процесу шляхом впровадження інноваційних технологій сприяють формуванню творчих, успішних, мислячих учнів. Робота над розвитком інтелектуального і творчого потенціалу учнів і формування їх життєвих компетентностей на уроках інформатики – є потужнимпотенціалом у виборі їх подальшого життєвого шляху.


Немає коментарів:

Дописати коментар

Фінська система освіти Куди літають білі ворони? Цього разу - на Роменщину! Система освіти змінюється, і цей процес вже не зупинити. Том...